~~EcAh ChAnTek~~

atas permintaan ecah die sroh update blog i btajuk ECAH CHANTEK...
die sgt cantik luar & dlm sbb die kwn ngn k,dayat.
k.dayat 2 housemate die...


ni gmbr ecah 

chentek kn die..
o0oo0ohhhhhh i lokeeee so much..
hope our friendship never end...
kalo end spe nk bwk aku nek moto g warta, kajang..huaaa...

p/s : slmt bercuti...

~~last day~~

esok 

last 

exam 

utk 

sem 2 09/10

yahooooo

blik kampo0o0nggg

jommm...jommm....jommmm....

~~kad kawen paling BEST di dunia~~

kwen 0o0o0o0o kwen ble la nk kwen ni..spe la jodoh ku..ku dh usaha mencari n mjge..semoga die jod0h ku..kn dh felling2..ishhhhh....sebut psal kwen ni i de bnde2 mau sharing2....sharing is caring kn3..i nk kongsi pasal design2 kad kwen ni haaa...dlu2 mcm ni je..lg simple dr cm ni pon de kn..tgk pd bajet la kn..xsmue org kaya n mmpu nk undang org dtg knduri dgn hrga kad kwen rm 10++...ni yg biase je kn..i de yg luar biase....tgguu...








ni yg moden ckit..comel2, letak gmbr pengantin gtew...








ni haaaa yg luar biase yg ckit2 je luar biase nye..skrg de bntuk mcm nk bce mohor2 raja lak..mcm zaman dlo2 kn..siap de bg pen lagey..cantik luar cntik dlm soooo cntik duit gk le nk beli nye..i xpsti sekeping bpe hinggit but u allz leh tgk kt blog ni kad kawen 








yg ni sebenar nye i nk kongsi~~ 10 Undangan Pernikahan Paling Unik!!~~ myb xjmpe lagey  kt m'sia kn..layannnnnzzz...............


1. Undangan karakter game


undangan karakter game
hmm... model undangan ini sih sebenarnya terinspirasi dari karakter game... jadi kesannya cm karakter dalam game geto loxx~~ so buat yang suka game bisa milih model gini nih heheheh 



2. Undangan bungkus coklat

undangan bungkus coklat
wah.. klo undangan model gini buat yang suka coklat pastinya pada datang kn... tgk jw bahan2 yang ditulis di undangan bungkus coklat itu *romantis banget* hahahahah~~



3. Undangan cinta

klo yang model cm gini sih.. kayaknya unik jg nih sederhana tapi menarik ~_~





4. Undangan cerita cinta
undangan cerita cinta
undangan pernikahan model ini gak tanggung2 sob..  juga tulis cerita cintanya di undangan ini  ~_~



5. Undangan keyboard

undangan keyboard
nampaknya si pemilik undangan ini terinspirasi dr keypad di keyboard hehehe~~ lucu juga sih tapi gak mengurangkan maksud isi undangan pernikahannya tersebut



6. Undangan film

undangan film
wakakakak! model undangan cm gini terinspirasi dr film tapi gak tau juga kenapa si pemilik undangan punya idea cm gini @~@



7. Undangan poster
undangan poster
kalau yang ini terinspirasi dari poster kuno~~ jadul tapi artistik :P





8. Undangan narsis

undangan narsis
kenapa  dikatakan gitu? kerana lebih banyak foto2 pasangannya daripada tulisan undangannya heheheh~~~



9. Undangan FAQ

undangan FAQ
Undangan FAQ? yup! undangan ini terinspirasi dari FAQ (Frequently Asked Question) 





10. Undangan laptop 

undangan laptop
undangan model kayak gini terinpirasi dari laptop sob!!!





so pilihan anda yg mn 1???? jgn wt yg pelik2 sgt taw nt org ckp undang main2 je kot~~



!!--katak 0o0o0o0o katak--!!



mlm2 ni rse segar lps ptg td tdo yg xbrape puas..ye la exam de killer paper dh abis td..tggl lg 3 paper je..then sje nk kongsi ngn korg2 pasal bnde2 PELIK niii...


start dgn KATAK..ari 2 i de tgk2 gmbr kt FB then tjmpe 1 gmbr yg amat2 pelik daa..tp ni bukan lucah okeh..kte yg bce ni smue dh besar2 so xde hal la kalo gmbr2 ni di upload kn..mntk kbenaran eh tuan gmbr nk pblist kt cni..

----------------------------------------------------------
-------------------------------------------------
---------------------------------
--------------------
-----------
------
--
-



dan ni lggggggg



pe korg pk??
btol ke katak bersenyawa cm ni..mula2 cm xcye tp mmg xcye pon sbb i stdy sains kt skol rendah dlu ckp katak bersenyawa dlm air tol x??
so i search incik google nk cri mklumat..dpt la jwpn nye..

bukti 1)  Katak biasanya bertelur di lopak, kolam atau tasik, berinsang dan bertumbuh dalam air.

bukti 2 ) AMFIBIA : Contoh amfibia ialah katak, niut dan salamander. Haiwan ini berdarah sejuk. Ia bernafas melalui paru-paru, badannya terdedah dan lembap, bertelur dalam air dan persenyawaan berlaku di luar badan. Haiwan dalam kumpulan ini hidup di dalam air semasa kecil dan semasa dewasa hidup di daratan.

msti u all semua geli kn sebut psal katak sbb kalo jmpe katak msti jerit2 geli..i pon geli tp i xjerit okeh..kt M'sia myb kurang pndedahan pasal katak ni sbb xde lg penternakan katak secara kormisal tp jgn igt xde org bela katak taw sbb kt THAI, Vietnam & ngara2 yg mkn katak dieorg bela secara besar2 mcm kita bela ikan keli 2...xcye tgk klik kt cni..dan lebih mgejutkan de JUS KATAK taw..nk tgk klik kt cni ..ttbe lak rse nk muntah..uuuuweekkkk....

jgn la giveup..mehh bce lg i nk kongsi lg ni...10 katak paling aneh di dunia...



1. Katak Pelangi
Katak Pelangi Malagasy adalah katak yang tinggal di hutan kering berbatu Madagaskar's Isalo Massif, di mana ia berkembang biak di kolam dangkal sementara yang ditemukan di lembah. Jenis ini juga beradaptasi dengan mendaki dalam lingkungan berbatu-batu, dan bahkan pada permukaan vertikal! Ketika terancam, katak ini akan mengembangkan diri sebagai mekanisme pertahanan terhadap predator.

katak pelangi
2. Katak Transparan
Hyalinobatrachium pellucidum, juga disebut sebagai katak kaca atau kristal karena sobat dapat melihat melalui dagingnya yang transparan. Jenis ini tidak baru, tapi yang pasti terancam punah, sehingga Temuan ini menggembirakan bagi lingkungan.katak transparan
3. Katak Atelopus
Katak Atelopus yang dikenal dengan banyak nama seperti katak badut atau Kosta Rika Variable Harlequin Toad. Katak, tersebut adalah jenis katak neo-tropis yang dulunya hidup cukup luas tersebar di seluruh Kosta Rika dan Panama. Spesies ini terancam kritis dan sekarang hanya tinggal sedikit terutama tersisa hanya di Panama.
katak atelopus
4. Katak Terkecil Di dunia
Katak ini ditemukan di Pegunungan Andes Peru selatan, dengan ketinggian antara 9.925 dan 10.466 kaki di atas permukaan laut.
katak terkecil
5. Katak Terbesar Di dunia
Katak Goliath atau Conraua goliath adalah spesies katak terbesar yang tersisa di Bumi. Katak ini dapat tumbuh hingga 13 inci (33 cm) panjang dari moncong hingga ekor, dan bobot hingga 8 lb (3 kg). Katak ini memiliki kisaran habitat yang relatif kecil, terutama di Afrika Barat (dekat Gabon). Katak Goliath dapat hidup sampai 15 tahun. Katak goliath makan kalajengking, serangga dan katak kecil. Kodok ini memiliki pendengaran tajam tetapi tidak punya kantung vokal.
katak terbesar
6. Katak Mantel Merah
memiliki Mantel Merah oranye / merah di permukaan dorsal/tubuh. Katak kecil ini, mencapai ukuran 2,5 cm (1 in) panjangnya. Ukuran ini adalah kecil, katak ini merupakan katak darat asli Madagaskar.

katak mantel
7. Katak Beracun
Katak beracun dengan warna seperti biru safir, adalah nama umum dari sekelompok katak dalam keluarga Dendrobatidae yang merupakan katak asli Amerika Tengah dan Selatan. Tidak seperti kebanyakan katak, spesies yang aktif di siang hari, dan sering menunjukkan tubuh berwarna cerah. Walaupun semua dendrobatids setidaknya agak beracun di alam liar, tingkat toksisitas bervariasi dari satu spesies ke berikutnya, dan dari satu populasi yang lain. Banyak spesies yang kritis dan terancam punah. Amfibi ini sering disebut "katak panah" oleh pribumi indian akibat penggunaan sekresi beracun mereka untuk meracuni ujung panahnya.
katak beracun
8. Katak Bantal
Katak bantal dapat tumbuh hingga enam inci panjang dan mendiami Uruguay, Brasil, dan Argentina utara. Walaupun mungkin terlihat seperti bantalan diam, namun katak itu cepat dalam menyerang kadal, tikus kecil, burung, katak lain.
katak bantal
9. Katak Darwin
katak Darwin chili cukup teratur muncul hingga sekitar tahun 1978, namun tidak tampak lagi dan hal itu tampaknya telah hilang, dan sekarang mungkin spesies punah. Spesies ini, yang hidup di daun sampah di lantai hutan, memiliki metode yang tidak biasa dalam hal pengasuhan anak-anaknya, jantan mengambil telur dari sarang ke vokalnya kantung tempat mereka menetas menjadi kecebong setelah sekitar delapan hari. Ketika mulai merasakan kecebong yang baru menetas menggeliat-geliat, katak jantan membawa mereka ke sungai di mana ia melepas katak muda dan di sini mereka menyelesaikan metamorfosisnya.
katak darwin
10. Katak Vietnam
Theloderma corticale, atau katak berlumut Vietnam, adalah spesies katak dalam keluarga Rhacophoridae. Katak ini ditemukan di Vietnam dan mungkin Cina. Habitat alamnya subtropis atau hutan dataran rendah tropis yang lembab, hidup dalam air tawar, dan daerah berbatu. Nama umum dari katak berlumut timbul dari kenyataan bahwa kulit yang berbintik-bintik hijau dan hitam yang menyerupai lumut tumbuh di batu, dan bentuk yang efektif kamuflase atau penyamaran.katak vietnam

best kn kalo kte dpt info yg ajaib ni kn sbb kte leh kongsi2 & yg pling penting kte taw kekuasaan ALLAH yg leh cipta kn pe sje di dunia ni...

ckup la stakat ni..nt i nk uptade pasal bnde2 ajaib len..jgn lupe bce ok..

p/s : ni link kalo nk tgk byk2 lg bnde ajaib..BENDA AJAIB




AL-ASMAUL HUSNA


mari sme2 kita hafal & baca ASMAUL HUSNA...byk khasiat yg terdapat dlm ayat ni...
lg best kalo dgr sekali dgn iringan lagunye...mari kwn2....


AL-ASMAUL HUSNA
Nas-aluka
Nas - Aluka Yaa Man Huwallahulladzii Laa Ilaaha Illaahu
Awarrohmaanur Rohimul
Almalikul Qudduusus Salaamul Mu’minul Muhaiminul ‘Aziizul Jabbaar –
Almutakabbirul Khooliqulbaariul Mushowirul Ghoffar
Walqohharul Wahaabur Rozzaaqul Fattaahul ‘Aliim –
Alqoobidhul Baasithul Khoofidhur Alroofi’ul Mu’izzul Mudhillus Samii’ul Bashiirul Hakamul’adl –
Allathiiful Khobiir –
Alhaliimul ‘Adhim –
Alghofurus Syakuur –
Al’aliyul Kabiirul Hafiidhul Muqiit –
Alhasiibul Jaliil Al Kariimur Roqiibul Mujiibul Waa Si’ul Hakiimul Waduudul Majiidul Baa’itsus Syahid –
Alhaqqulwakiil –
Alqowiyul Matiin –
Alwaliyul Hamiid –
Almuhshil Mubdiul Mu’iid –
Almuhyil Mumiitul Hayyul Qoyyum –
Alwaajidul Maajidul Waahidus Shomadul Qoodirul Muqtadirul Muqoddimul Muakh Khirul Awwalul Akhiir –
Addhoohirul Baatinul Waalil Muta’al Bar Ruttawwaaabul Muntaqimul ‘Afuwwur Roufum Maalikul Mulki Dzul Jalaali Qal Ikroom –
Almuqsitul Al Jaami’ul Ghoniyul Mughnil Maani’ud Dhoor Runnaafi’un Nuurul Haadii Badii’ul Baaqii –
Alwaaritsur rosyiidus Shobuurulladzi ladza kamits lihi Syaiun Wawas Samii’ul Bashiir –
Alloohumma Solli Afdhollas Sholati’alaa As’adi MAkhluuqoo Tika Sayyidinaa Muhammadiwa’alaa alihii
Washohbihii wasallim ‘Adada Ma’luu Maatika Wamidaa Dzakalimaa Tika Kullamaa
Dzakaro Kad Dzaakiruuna Waghofala ‘An Dzikrihil Ghoofiluun.

p/s : kalo de tersalah ejaan maaf dipinta sbb i pon copy dr page org...