salam MMP :) @ ;(


skrg ni xsmpat ni hupdate my blog ni sbb tgh myambut kdatangan pelajar2 baru ke UKM terutamanye d Kolej Aminuddin Baki :)

MMP (minggu mesra pelajar)..de yg ckp MINGGU MEREGGING PELAJAR...
i jd PC (pemudah Cara) bg kolej i...mle2 d lantik dbahagian PC fakulti..then ttbe je d tukar ke PC makanan @ jamuan..dieorg ni sje je kn..dieorg nk cri de org yg bpgalaman dlm jamuan2 ni..soo..sasarannye spe lg bkn i sbb i pnah jd pgarah jamuan ABC'10..so trime je la sbb kte sme2 wt soo mari kwn2 bkerjasama..

kmarin ptg lak d arah kn mnerima 1 lg jawatan dlm MMP ni..nk taw hape???
u ollszzz nk taw x? i jd PC DISIPLIN utk PPUAN je..tbe jew..PC disiplin MMP ckp sesuai la ngn i sbb mke serius..ahhhh...i lioookeeee...then bmula la episode bmsm2 mke n SERIUS...PC bkn JAKSA leh serius n mrh2 tp PC yg JAKSA xleh tegas sgt kne slow2 sbb nt xde student nk join projek MEGA kolej lak..
best jd PC ni sbb dpt la bermesra2 gtew haa dgn student2 nii...ari ni dh msuk ari ke 3..kmarin ptg n mlm blari2 dr DECTAR ke kolej..de lak yg nk melenggang kanggong...heeeehhhh....korg igt nk g pasar mlm ke jln2 gtew..so pe lg i kuar kn suara BESAR i la..rmai yg tkjut sbb i sbb slow2 lmbut2 tp ttbe je suara kooo ina cm jntan..utk pgetahuan smue..eehhemmmm...i pnah jd leader kawat kt skol dlu..sooo no hal la kn suara ttbe je jd pelik..suara PEROT...

MMP ni stat ari ahad (4.7.10) smpai sabtu mlm (10.7.10)...xsbr nk bukak cherss kteorg nih...mari kte PERANG DECTAR....kte BOM kolej zaba len k...
tp yg sedih ni sbb student ni cm slow je, lmbab cm kasar sgt kn..sbar ni bleh btahan lg..tp yg sakit ati 2 seolah2 ble kteorg tnye die diam cm kte tgh ckp ngn tonggol kayu ke hapeee?????


k laa................penat...tdo xcukup tpp......MMP best.......

CERIA & COMEL yeee....


Golongan yang didoakan malaikat


1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Barangsiapa yang tidur dalam keadaan suci, maka malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa Ya Allah, ampunilah hambamu si fulan karena tidur dalam keadaan suci”.

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu shalat.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Tidaklah salah seorang diantara kalian yang duduk menunggu shalat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali para malaikat akan mendoakannya Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia”

3. Orang – orang yang berada di shaf barisan depan di dalam shalat berjamaah.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya bershalawat kepada (orang – orang) yang berada pada shaf – shaf terdepan”

4. Orang – orang yang menyambung shaf pada sholat berjamaah
(tidak membiarkan sebuah kekosongan di dalam shaf).
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Sesungguhnya Allah dan para malaikat selalu bershalawat kepada orang – orang yang menyambung shaf – shaf”

5. Para malaikat mengucapkan Amin ketika seorang Imam selesai membaca Al Fatihah.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Jika seorang Imam membaca ghairil maghdhuubi alaihim waladh dhaalinn, maka ucapkanlah oleh kalian aamiin, karena barangsiapa ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, maka ia akan diampuni dosanya yang masa lalu”

6. Orang yang duduk di tempat shalatnya setelah melakukan shalat.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Para malaikat akan selalu bershalawat kepada salah satu diantara kalian selama ia ada di dalam tempat shalat dimana ia melakukan shalat, selama ia belum batal wudhunya, (para malaikat) berkata, Ya Allah ampunilah dan sayangilah ia”

7. Orang – orang yang melakukan shalat shubuh dan ashar secara berjamaah.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Para malaikat berkumpul pada saat shalat shubuh lalu para malaikat ( yang menyertai hamba) pada malam hari (yang sudah bertugas malam hari hingga shubuh) naik (ke langit), dan malaikat pada siang hari tetap tinggal. Kemudian mereka berkumpul lagi pada waktu shalat ashar dan malaikat yang ditugaskan pada siang hari (hingga shalat ashar) naik (ke langit) sedangkan malaikat yang bertugas pada malam hari tetap tinggal, lalu Allah bertanya kepada mereka, Bagaimana kalian meninggalkan hambaku?, mereka menjawab, Kami datang sedangkan mereka sedang melakukan shalat dan kami tinggalkan mereka sedangkan mereka sedang melakukan shalat, maka ampunilah mereka pada hari kiamat”

8. Orang yang mendoakan saudaranya tanpa sepengetahuan orang yang didoakan.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Doa seorang muslim untuk saudaranya yang dilakukan tanpa sepengetahuan orang yang didoakannya adalah doa yang akan dikabulkan. Pada kepalanya ada seorang malaikat yang menjadi wakil baginya, setiap kali dia berdoa untuk saudaranya dengan sebuah kebaikan, maka malaikat tersebut berkata aamiin dan engkaupun mendapatkan apa yang ia dapatkan”

9. Orang – orang yang berinfak.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Tidak satu hari pun dimana pagi harinya seorang hamba ada padanya kecuali 2 malaikat turun kepadanya, salah satu diantara keduanya berkata, Ya Allah, berikanlah ganti bagi orang yang berinfak. Dan lainnya berkata, Ya Allah, hancurkanlah harta orang yang pelit”
(Imam Bukhari dan Imam Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., Shahih Bukhari no. 1442 dan Shahih Muslim no. 1010)

10. Orang yang sedang makan sahur.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya bershalawat kepada orang – orang yang sedang makan sahur”
(Imam Ibnu Hibban dan Imam Ath Thabrani, meriwayaatkan dari Abdullah bin Umar ra., hadits ini dishahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Shahih At Targhiib wat Tarhiib I/519)

11. Orang yang sedang menjenguk orang sakit.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Tidaklah seorang mukmin menjenguk saudaranya kecuali Allah akan mengutus 70.000 malaikat untuknya yang akan bershalawat kepadanya di waktu siang kapan saja hingga sore dan di waktu malam kapan saja hingga shubuh”
(Imam Ahmad meriwayatkan dari Ali bin Abi Thalib ra., Al Musnad no. 754, Syaikh Ahmad Syakir berkomentar, “Sanadnya shahih”)

12. Seseorang yang sedang mengajarkan kebaikan kepada orang lain.
Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda, “Keutamaan seorang alim atas seorang ahli ibadah bagaikan keutamaanku atas seorang yang paling rendah diantara kalian. Sesungguhnya penghuni langit dan bumi, bahkan semut yang di dalam lubangnya dan bahkan ikan, semuanya bershalawat kepada orang yang mengajarkan kebaikan kepada orang lain”
(Diriwayatkan oleh Imam Tirmidzi dari Abu Umamah Al Bahily ra., dishahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Kitab Shahih At Tirmidzi II/343)

Sumber Tulisan Oleh : Syaikh Dr. Fadhl Ilahi (Orang – orang yang Didoakan Malaikat, Pustaka Ibnu Katsir, Bogor, Cetakan Pertama, Februari 2005)
dari GERAKAN CINTAKAN AL-QUR’AN


What's inside your bag



dapat tag dari shera yg i best gk la..act i dh de bce psal pe de dlm bag korg ni..xsgka lak de shera ni nk tag i..so i jwb la eh.....



Gmbr beg yg korg selalu bawak. sertakan jenama, kegunaan dan riwayat beg tersebut.





    • beg jenama apa?





    i sbnarnye byk handbag nih..tp i nk kongsi 1 je...xpasti lo jnama pe sbb beg 2 skrg dlm blik lme..esk bru taw kot... tp cap from msjid india je..hehehe..malu2..   
    i bli time 2nd time pg sne sbb time 2 urgent nk bli handbag soo msjid india pon msjid india la..soo ambik je la..


    • kegunaan beg ni?


    oohhhh...sgt byk weh.. tp yg pasti i xbyk p klas ok..bwk g jln2 g mmerlukan i bwk byk brg...


    • riwayat beg  ni?
    dh setahun kot sbb bli time nk ry thn lps ngn ehem2..




    Pandangan dekat beg tersebut



    time nih dlm bot nk p p.redang..nk tgk dkt2 npe h???
    nk bli?? igt nk jual ke hah??? pg cri kt msjid india la klo nk :P







    Isi dalam beg
















    act dlm beg putih ni de lg beg kecik yg i bwk g mn2..ni beg ni pokodot2.















              • de bedak compax gervenne utk touchup2... 

              • perfume Enchanteur colour purple ;) wangi seh..ble snbur2 rse in l0ve gtew haa..

              • lipbam @ lip care from Nivea & lipgloss from Avon (gmbr kt atas xde kn bnde2 ni sbb bnde2 2 dlm almari )

              • losyen tgn must be there sbb pas mkn pkai komfom xde bau dh tgn 2..kalo mkn pkai tgn la bkn pkai sudu k...
              .
              • de pndrive 2 GB bli time bli laptop ni..bwk kalo g klas je....

              • tissue mesti kne de sbb nk lap peluh2 nih....

              • de purse yg i bli time g ACEH INDON..brand JAROE..































    Tag kat sape


    nurul 
    (mesti de mcm2 dlm beg die nih)





    Reactions: 
    3 ulasan: Links to this post

    Group Menghina Nabi Muhammad S.A.W di FACEBOOK



    Mereka sengaja memprovok kita agar kita melenting .. Mereka gembira melakukannya .. Apa yang patut kita lakukan ? Tak rasa ini perbuatan rakyat Malaysia berdasarkan bahasa yang digunakan .. Sebarkan di blog masing masing ...

    Sangat sangat menghinakan ...

    kredit from : BEN ASHAARI ....

    rama-rama


    igt x time kecik2 dlu lagu rama2

    dr ulat jadi kepompong
    .
    .
    .
    .
    sambung la sbb dh xigt lagu2 
    tp yg last skali
    .
    .
    pomm..jd lah rama2 yg indah
    hahahaha
    so sweet igt zmn dlu2 kn..

    ckp psal rama2 ni i nk kongsi 1 cte..
    kalo spe de add FB i myb dh taw kot psal rama2 ni kn..
    tp bg yg lom add rajin2 add  nk  bg taw cte suam2 kuku nih..


    ~~~~~~PASALLLLL~~~~~


    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .


    de 3 ekor rama2 dlm toilet kt blok i nih..
    3 ekor lak 2..xthn tol la..myb rama2 jantan kot..hehehe
    de junior ckp de 1 ari 2 byk rama2 kt stadium..ruginye xtgk..
    ps2 i reka2 cte la, myb rama2 2 nk blik ps2 tsesat then msuk dlm toilet kteorg..
    logik x????   logik kn...
    ni i kongsi ngn korg psal rama2 yg de dlm toilet..

    no 1 ----) dh patah separuh syp die..
    like cacat la..kesian sbb xleh dh tbang tggi2..
    so die dok atas lntai je



    tgk mata die..walayehhhhh..bulat cm bat kn.

    no 2-----) patah ckit je sayap..belagak ngn org nk tlg die kuar dr singki.
    np tah ske dok dlm singki 2.



    no 3-----) masih suci tanpa pape cedera..
    melekat kt dinding je...










    lps i post gmbr ni kt FB de kwn2 ckp xde kje ke? pdhal lg 2 ari nk exam xstdy lg nih...
    ps2 i ckp la bnde ni cm keajaiban..so snap je la pic rama2 ni...


    dh2 jom stdy lak dr mmbebel pjg kt cni..
    mmbebel pon xkne byr  kn
    i liokeeeeeeeeee....




    Catatan Lama Laman utama